Teimme Pikku O:n kanssa sopimuksen, että hänelle ei hankita mopoa. Sen sijaan ostimme upean polkupyörän, jolla pojan kelpaa nyt ajella. Tosin mopoikäkin olisi täynnä vasta ensi keväänä. Hänen harrastuksensa ovat kaikki automatkan päässä ja asumme muutaman sadan metrin päässä koulusta, joten mopoilu olisi vain huviajelua ja siihen me emme rahoja tuhlaa.

Pikku O oli kaksi viikkoa kesätöissä isänsä työpaikalla ja sanoin viimeistä työpäivää edeltävänä iltana, että kysy nyt huomenna pääsisitkö sinne ensi kesänäkin. "Mä tuun tänne sitte ens kesänäkin." oli poika ilmoittanut pomolle. "Selvä, tervetuloa" oli pomo vastannut. Ihailtava asenne, kun tietää, että on työnsä hyvin hoitanut, ei tarvitse nöyristellä ja kysellä. Ilmoittaa vaan, että mä tuun.....

Tälläisen kakun tein erään pikkuprinsessan synttäreille:


Tuhkimon maalasin sokerimasssalevylle pastaväreillä.

Helluntain vietimme Powerparkissa, kun Iso E:n työpaikka järjesti jo neljännen kerran perhepäivän. Saimme ajaa kartingia, huvitella huvipuistossa ja syödä. Sääkin suosi...+30.

Täällä meilläpäin kuvataan Härmä-elokuvaa ja sen myötä minäkin olen lisätyöllistynyt. Neljänä päivänä olen jo ollut kampaajille apukäsinä ja vielä ainakin kuusi päivää tiedossa. Olemme äidin ja Pikku E:n kanssa myös avustajina yhtenä päivänä. Olen värjännyt ja leikannut näyttelijöiden hiuksia omassa liikkeessäni ja ollut tekemässä kampaus- ja vähän maskeeraustöitäkin kuvauksissa. Mukavaa vaihtelua liiketyöhön.

Viikkoa ennen juhannusta olimme Luvialla isäni serkkujen kutsumana pienimuotoisissa sukujuhlissa. Iso E ja Pikku O jäivät kotiin ja me Pikku E:n kanssa edustimme meidän perhettä. Oli tosi mukava reissu, vaikka ensin ajattelin, etten jaksa lähteä, kun on niin kaikenlaista menoa ja tekemistä. Söimme aivan ihanaa nuotiolla keitettyä lohikeittoa, johon kalat oli juuri pyydetty merestä, jonka rannalla iltapäivän vietimme. Oli myös mukava tavata sukulaisia, joita en ollut ennen nähnyt.


Pikku E:n ja minun kesäteatteriprojektikin saatiin tällä viikolla ensi-iltaan. Hyvin meni ja toivottavasti katsojia riittää.

Juhannuksen olen huilannut, nauttinut kotona olosta ja nukkunut myöhään, ihanaa.