Huippukiireinen viikko huipentui lauantaina vietettyihin Pikku E:n syntymäpäiväjuhliin. Tapahtumia tällä viikolla oli monenlaisia ja Iso E:llä iltavuoro, mikä tarkoitti lasten kuskaamista harrastuksiin. Keskiviikkona olin yrittäjänaisyhdistyksen pikkujoulussa, joka vietettiin nauttimalla ensin joulukonsertista ja päälle vielä jouluruokailusta.

Mutta se vuoden toiseksi paras päivä...se oli lauantaina. Ainakin Pikku E:n mielestä. (Jouluaatto on kuulemma paras...) Sovimme perjantai-iltana, että syntymäpäivälahja odottaa häntä aamulla olohuoneessa. Hän saisi sen heti avata, kun herää. Niinpä klo. 6.20 kun Iso E heräsi ja meni olohuoneeseen, pieni päivänsankari siellä yritti lahjapakettiaan auki. Onneksi uni vielä maittoi, sillä vapaapäivinä Pikku E:kin nukkuu monesti yli yhdeksään. Ennen juhlia olimme vielä poikien kotipelissä, jonka hävisivät 2-5. Mutta ne juhlat....tupa täynnä väkeä, pöytä herkkuja pullollaan ja Pikku E iloinen juhlakalu!


Itsenäisyypäivä menikin jälleen jäähallilla, Pikku O pyydettiin pelaamaan vuotta vanhempien jääkiekkopeliin ja minulla oli kioskivuoro. Iltapäivällä saimme vielä yllätysvieraita, kun Iso E:n veli Etelä- Suomesta vaimonsa kanssa pistäytyi kahvilla ja kävimme liikkeessä siistimässä molempien hiukset.

(Ps. Pikku O on hurmaava nuorimies. Tänä aamuna hän sanoi minulle, kuinka hän joskus koulusta tullessaan ajaa pyörällään liikkeen ohi, hiljentää ja katsoo ikkunasta kuinka minä siellä hymyilen ja minulla on kauniit työvaatteet päällä.)